Friday, January 11, 2008

Hujan....oh..hujan...geramm..



Hari ni cuaca mendung saja...di pagi Jumaat..tapi dah buat appoinment dengan lecturer, aku ke kampus le hari ni..pegi pun dah siang...sebelum pergi aku singgah kedai potostat..nak copy tesis kawan aku...tak syok baca tak leh conteng-conteng..so pi le potostet..nyonya kedai kata dlm pukul 2 siap..so just nice lah kan...
so aku terus shoot to KL..hujann..hem...gerimis taklah lebat..mujur tak jem. so sampai sana dlm 10 minit lagik ke masa appoinment,malas nak kena menunggu, aku pi makan dulu kat Fakulti undang-undang..lapar..dari pagi tak makan apa2 lagi...so ni le yg aku makan..Kat cafe tuh..ramainya student berkot2 bagai..aku rasa dia orang ni mostly dari fakulti undang2 le kot..ada apa tuh..mock trial ke apa nama?..perbicaraan olok-olok kot..hiks..Aku makan cepat-cepat..then terus pi bilik lecturer ku...hem..lab mate ku dah ada sana..i tot nak lepak lab lepas tuh dah dtg jauh-jauh..of course penat dan aku nak study sket..tup-tuplab mate ku kata kunci lupa bawak..Grrrr..grrrrr..grrrr..so after discussion..wow..hujan lebat yg amatsss....fuh..
so aku bertolak balik...hujann...lebat..
i tot nak have Mc flurry, tapi dah terlepas coz aku drive laju kat right lane..padan muka..
so aku stress pikir mcm2 nak buat...date line etc..smua in short time..so..aku rasa nak makan donut sebaik je nampak kelibat dunkin donut..(sebenanya teringin nak makan Jco)..tapi dah takde..bleh la...aku beli 6 bijik...different2 filin and topping...yummy....
Singgah kedai perabot yg selama ni aku duk mengidam nak singgah...ehm..lawa2L-shape sofa..tapi sebaik saja dia nampak aku nak kuarkan kamera.salesgirl yg duk mengekor aku ckp" maaf ye..sini tak bleh amik gambar.mmg tak boleh."hrphhhmmm.. nak je aku ckp..i sebenarnya nak beli 10 set sofa, dining table..etc...tapi nak bagi abah i yg jutawa ni tgk dulu..biasanya dia approve je..tapi kena tunjuk gambar dulu...".bleh gitu? ..hrphhmm...takde mood..
then pi kedai potostet pagi tadi nak pick up buku aku..laaaaa..belum siap..nyonya tu du terkial2 lagi siapkan..aku lama2 tungu ni malas..aku pi minum dkt kedai dekat2 situ...hermph...dtg labk lom siap jugak..dah dkt pukul 2.45pm dah pun....aku duk le menebeng kedai dia...dia nak amik ati kot..tanya.."cantik kereta you...mahall ka?...cantik .mesti mahal?"..aku jawab.."takdelah..murah jee....RM 1.5 juta je.."..nyonya tu kerut2 muka.haaaa....amik ko...aku tgh hot ni...dkt 15 minit tunggu baru siapp..grrrr..hangennn.and harganya..mahal ya amatsss...tadi pagi kira dia ckp dlm RM 15 je...tiba2 dia mintak RM22...hot tak?.vavis kan...dah le binding senget2..
geram....geramm..

oh ye pasal geram ni..pagi tadi..masa aku hantar buku utk potostet ni..ada 3 org tgh tunggu..potostet IC.. so aku kena tunggu kejap le kan...then kat tepiaku sorg pompuan..tg tungu nyonya tu copy IC dia..bila dah siap copy, tiba2 kertas pompuan tu (Ic potostet tu) jatuh..jatuh dekat2 kat kaki aku..2 helai...so aku cepat-cepat tolong kutipkan..pompuan tuh amik dr tangan aku and tak pandang muka aku pun..tak ckp terima kasih pun..rude betulllll....kuang hajo kan..
she is wearing tudung..muka kerek sungguh...geramm je...eloknya aku pijak je kertas dia tuh...kerek nak mamfus...vavis jek..

No comments: