Tuesday, January 1, 2008

Jom shopping.. Jom teh tarik....!


On the way balik johor, i called my sis, ayong..asked her out..temankan aku shopping and makan..last jumpa diaorang masa pi langkawi...aku tanya samada dia busy atau tidak..she said ok.So..lepas Asar, lepas tertidur dekat 2 jam, aku bersiap nak keluar..rupanya dia duk smsED me tanya pukul berapa nak keluar..hem...hahahah..nasib baik mak kejutkan...mengantuklah...
then terus mandi and siap, capai kunci kereta..mak said..tak nak ajak mak ke?..hem..boleh gak..tapi rasanya balik malam..so mak pun tak jadi ikut..So 25 minit kemudian aku sampai kat rumah Ayong..nak fetch diarang..laju giller aku drive..menuju ke hospital..hahah..aku bukan nak pi hospital.tapi rumah ayong dekat-dekat hospital..aku sampai sana..dia belum siap..grrrr.padahal on the way tadi dah call dia suh siap cepat..grrr...then sambil tunggu dia siap, aku sempat ngap satu mangkuk bihun sup kat dapur..sedapppp...hahaha...sikin dah siap dahh...

So we went to Carefour..actually nak pegi Kedai Kain Primamoda,terletak bersebelahan dengan Carefour, so i parked at Carefour...Sampai kedai kain, ronda-ronda..nak dapatkan langsir untuk apartment baru ku..yey!
Tapi entah..aku tak berapa suka pulak kain-kain kat sini...takde choice sgt lah..macam kain-kain lama je.tak cantik..harga pula mahal yang amat..(hoo...kalau tokey kedai kain ni baca blog aku..habisle aku..larriiii..)..lepas tengok-tengok sample langsir dan kain, tak jadilah beli kat sini..ayong suggest pi tempat lain.. so pi carefour kejap, jalan cuci mata sekejap, nak cari barang sekolah sikin (dia nak naik darjah 6), dalam bangunan Carefour ni pun banyak kedai..tapi takde apa yg ku berkenan..aku dah janji nak belikan dia beg etc..so we had teh tarik session...

Aku suka kedai ni..restoren Hamid..suasana best..bersih...24 jam..makanan dia banyak.. i mean big portion..sedap...
lepas dari teh tarik kat carefour..we went to Summit Parade..solat maghrib kat surau then pi kedai kain dan cari langsir ku.. Suasana di Summit Parade..baru lepas krismas kan..

yey!berkenan.dapat...ada SALE...so tak rugilah belikat sini..kain cantik dan harga berpatutan.

Reasonable lah...

then duk jalan-jalan pulak..'terbeli' handbag..hhaha..oklah.for new year. i like the colour atually..

Then aku shopping pula beg sekolah sikin dan barang-barang sekolah yang lain... i will blog about it later ok....

No comments: