Monday, January 21, 2008

Pulut kuning dan rendang daging unta


Hari sabtu ialah hari Asyura..so untuk buka puasa catz masak pulut kuning (pulut lagii?…hehe)

Bahan-bahan untuk pulut kuning ialah pulut, air, garam dan serbuk kunyit. Ada orang suka letak santan tapi aku guna air je..
Rendam pulut selama 4 jam. Kukus pulut (alas daun pisang) dan bila campur kan degan serbuk kunyit dan garam masa nak kukus tu..gaul rata..kukus, lebih kurang 30 minit).siap…
Aku hidang dengan rendang daging unta, resepi aku tak bubuh coz dlm entry lauk pauk ada dah resepi camana aku buat rendang..

2 comments:

Beruang Madu said...

wah...sedapnya catz... memang sedap.. nak kena beli pengukus nih...

Catz said...

beli jgn tak beli..wah..lepas ni makin variety lah masakan abg bear itewww...untung osmetnya...kenyanggg.......