Wednesday, January 9, 2008

Ke Campus semula....stressed!

Hari ni selepas masuk ke ofis sebentar, aku ke campus...drive to KL..a bit tired, traffic jammed di Federal Highway depan Mid Valley dan RTM..huh...dah puul 10 pagi, masih jem lagi..fuhh..kalau aku kena lalui jem macam ni hari-hari mau stress..
Sampai campus dah lewat..aku pi breakfast kat cafe dkt dgn fakulti undang-undang..makan cepat-cepat dan terus ke Fakulti Engineering..and perkara paling ku bencik di Fakulti Engineering ni ialah..NO PARKING SPACE.. parking space yang ada sudah ditulis 'HANYA UTK STAFF FAKULTI" ..aduh.. so terpaksa ke Parking bertingkat (agak jauh) di Alam Bina ke apa tah nama..masuk je..penuhhh...next floor..penuhh..next floor penuhhh....aduhhh...aku dah mcm give up...sampai le atas bumbung/roof..ada satu kereta keluar, so aku park situ..huh.memang stress naik dari satu tingkat ke satu tingkat coz areanya sempit...aku takut kereta ku yg agak besar ni calar kena wall atau terlanggar laluan ke atas yg sempit tu...hem.stress...aku kompius sebenarnya coz ada kereta yang di letakkan di bahu jalan...mcm o jek park mcm tuh..mau je aku park depan Lab aku..tapi aku nampak ada ditulis "kenderaan anda akan di clamp" ..so takut jugak..tapi org lain park takde menda pun??

Sampai lab je aku takde mod coz tadi kena turun tangga sebanyak 5 tingkat kot..then kena jalan agak jauh ke makmal ku..aduhh..sampai makmal aku mcm dah takde mood dah...tapi paksa jugak diri utk study.dan hari ni ada discussion..so oklah..ada jugak imput..and today study jugak software yg bakal diguna. Dan selain tuh sebeban nota 'transmission line' menunggu utk ku baca/study.hem..oklah..ada jugak org nak bagi aku nota tu...so thanks le kawan... Yong Tau Foo..Yummy.!

Lunch time..i went to perdana siswa..lunch with a friend who studies at fakulti sains.She fetch me at my lab.aku ckp" kalau u nak ajak i lunch..buleh ke u fetch i?..kereta i duk atas langit nun..lagipun i malas nak bawak kete nanti i stress nak cari parking semula"and she tersgtlah baik hati fetched me..hehe..tengkiu...so we went to Perdana Siswa..aku lunch Yong Tau Foo dgn air tebu, she ate Nasi campur and tak tahan tgk Yong Tau Foo aku yg sedap tu, after finished the Nasi Campur, she get a plate of Yong Tau Foo for her self....hahaha...

After gossiping and updating latest news we went to book shop..spent almost 30 inutes, i think it's just a waste of time if i didn't get anything for my self..so i get this...
Magazine and tali apa kita panggil tuh? utk buh kat matrik..hehhe... since i dunno wut to buy (my fren get 3 books for herself.. ) so i bought this mag, hahha..photography..since i'm really excited to involve in photography and will get my SLR camera soon, so this mag would help me i guessed..
and yes!..and i found this...hehhe...berapa rege canon G9 ni yek?? gue mcm suka lah.. so aku dah selak-selak mag nih.aku rasa kan...aku cam dah veranngan lah..to attend this when i seriously involved in photography...hahaha..verangannn..then lepas kedai buku..aku tgk kete kwn aku petrol indicator dah merah?..huwa..petrol takde.?..so we went to Bangsar...isi minyak kat petronas..dan akhirnya sesat di bangsar masa nak patah balik ke kampus..terpusing-pusing dalam hujan lebat...kwehhhh...and both of us didn't familiar with the road..belasah je..and aku takut giller bila tiba-tiba kami termasuk ke jalan yg tersgt le panjangnya jammed...gilos..so aku belasah jek suh dia turned left..and straight jek...nampak hospital pantai..puhhh semangat..so sampai UM dah pukul 4..hhehe..last2..aku amik kete yg kat atas langit tuh (kena panjat tangga sebnayak 5 tingkat and aku harap aku turun 2 kilo)..and parking area tuh banjir dkt tangga..and aku cam cik Kiah kena redah dgn tangan penuh dengan fail, beg laptop, hand bag bagai..fuhhh..and turun aku stressed kembali...sebab takut kete ku tersagat tembuk kat laluan turun yg sempit...uh...stressedddddd.......

Balik singgah tesco...esok dah plan nak masak bubur lambuk...so i get few items yg belum ada kat peti sejukku..
anggur tu bukan nak wat bubur lambuk..yg tu aku nak makan..ngap..ngap...
ehm..ada perkara terkejut lah kat tesco tadi.i wil blog about it in the next entry..enjoy reading..

No comments: