Monday, January 14, 2008

Shopping Spree on Sunday


Wut a lovely sunday...ekkeekeke..

apo yang lovelynya?..coz today aku nak jalan jauh..ekkeke..ke mana?..ekkekeke...ke IKEA..yey!
Pagipagi dah bangun, and dah decide takmo masak breakfast..nak mkn kat hentian R&R je..
so bertolak pukul 9 pagi..sampai kat R&R dalam 9.45 a.m..huh....lenganggg jalan..buleh drive laju gitu...aku ikut KLIA..then..mana tah..ekekke...then singgah kat hentian R&R dengkil..minum dan sarapan..aku makan bihun dgn telur bulat dan teh ais..sedapp....tempat ni nampak baru dan cantik, belum semua kedai yg bukak...then kami meneruskan perjalanan ke Mutiara Damansara..
10.30 sampai sana..jauh ek...?..ke aku yg tak reti jalan..
sampai sana, senang je cari parking..pagi lagi..tapi dah hampir penuh gak carpark..fuh..utk memudahkan aku yg pelupa, aku snap gambo tempat aku parking..karang terlupa...
and mmg nampak ramai dah org beratuh kat kaunter bayar...gamaknya deran ni kul 9 dah tercongok depan kedai tungu bukak ke?

Aku ronda2 dulu..tgk2 cth blik/dapur etc..sambil tgk nak beli apa..siap tulis, takut lupa..
Ramai gilla orang kat IKEA...fuh....and aku..dari satu section..ke satu section...sampai le ke bahagian self collect furniture ..troli ku dah melimpah...apa ek..yg aku beli..banyak gilla...
dari perabut kecil sampai le kuali, pinggan mangkuk,vase, poko bunga , rak2 etc. Sebahagian isi troli ku...(salah satu troli.hheee)

Masa balik, dari seat belakang sampai le kat booth kereta penuh...hehhehe...so after that terus menuju ke bangi, sembahyang zohor kat masjid di bdr baru bangi....then pi makan kat kedai asam pedas....sebab dah pukul 2.30ptg, so makanan pun dah tak banyak, yg ada baki2 asam pedas.. ok lah juga..aku makan patin tempoyak (dah tinggal kuah je sebenarnya dgn seketul kecil ikan)..dan amik 2 jenis asam pedas, ikan merah dan ikan terubuk..well..takde lah sedap sgt..aku bukan penggemar asam pedas la..except asam pedas parit Jawa Muar ok...



hantar barang kat apartment ku... than balik rumah...fuh...penats...
dalam kepala duk pikir nak makan apa utk dinner..nak masak apa...cuaca hujan plak nih...hah!..terbayang ubi rebus dgn sambal tumis...singgah gerai jual hasil kampung tepi jalan, tapi takde ubi kayu..yg ada keledek.ok la.keledek pun keledek la..aku beli sekilo...
ok...
dah terbayang keledek rebus cicah sambal tumis ikan bilis..yuhuuuu.....

No comments: