Monday, September 15, 2008

the day that i started to realise that..

pagi tadik....
pi gym..sebenarnya malas...tapi..tapi...kena paksa...kesian bantal aku..seawal pukul 7 aku tinggalkan dia..
so..puff..puff..pufff...
and lepas tuh aku ditimbang..
aaaa.......
ohh..
ku tak percaya..
tak caya...
uwaaaa....
naik 300 gram...300 gm......and fat aku increase 0.1%
oke..bagi sesetengah org..merapek apalah aku nih kan.
tapi..for me..yg konon2 sdg serious nak reduce weight ni.., it is a big deal ..
sebab??..
dijangkakan puasa ni berat turun..ni makin naik pulak compared to last week..iskk....


tapi mmg salah aku sebab letely ni aku dah break rule aku...
pi bazar ramadan aku mengalami masalah rambang...rambang matalahhh..
isk..
dah tuh..mana ada benda yg nampak tak sedap kat bazar nih...??


menggoda sungguh lah bungkusan nasi ambang ni..."beli lah aku..belilah aku..."


so..aku dah sedar yg lately aku nih mcm tak sedor diri...aku dah realise yg aku mesti tukar menu aku..
so hari ni aku berazam..utkkk...tidak beli benda2 dlm gambar di atas..
aku kena tukar menu...and aku dah start amik balik air rumput aku..
harap2 aku berjaya lah...
kalau tak kesian baju2 kebaya yg aku tempah jahit kat nyonya Ah Poh tuh..hahaha..aku berangan pakai kebaya....kekhehhehe....
ok..will see..
p/s: tapi kesian pulak dgn makcik nasi ambang..kurang sorang customer dia nanti...
how ek...tiba2 tekak aku kata..." jom kita rasa nasi ambang kat bazar ramadan X yg nampak sedap tuh...jom
.."

17 comments:

bozzobattousai said...

dah merata dah aku cari nasi ambang nih kat area ampang tapi tak jumpa... bozzo dah teringin sgt dah...

CATZ said...

bozo,
kalau ko teringin sgt..pi le bazar ramadhan di daerah kuala langat, banting etc..kompem ada ramai org jual.

Wahidah said...

nasi ambeng ni org jawa punya kan...best ke..aper ade dlm nasi ambeng ni?

Rarai said...

hoLa catZ...i teruja ni u viewd mySweet escape cz u noe wut...da dkt sebulan gak i jd pmbace setia ur catzcafe taw...pmbace snyp2...intai2 dr jauh..skali wahh!!dia comment sudah~~ thx alot catz!hepi sgt2...bila mau letak pic pengat..lalala~~~ ;P

Zuridah said...

catz, rajinnya ke gym bulan posa ni.tapi i rasakan lagi kita cakap nak berdiet, selagi tu selera makan kita bertambahkan...(aku jugak gagal untuk mereduce berat badan)

CATZ said...

hi wahidah,

nasi ambeng ni mmg sejenis hidangan org jawa. Tapi sesapa saja boleh memakannya. kandungannya ialah nasi putih yg dihidang bersama ayam (masak kicap/goreng/kari), sambal goreng jawa (tahu+tempe+sayur2), serunding kelapa, tempe, ikan masin, mee/meehun).biasanya dihidang semasa kenduri dlm dulang dan dimkn beramai2.

CATZ said...

hi aianna,
thanks lah sudi baca blog catz..hiks..and thanks sebab jadi follower blog catz ya..
hem.,.ur pengat look soooo sedap...insya-Allah kalau saya rajin saya akan membuatnya dan letak kat blog..tunggguuuu..

SYUKS said...

Hi Catz... i pun makan banyak jugak..berbuka puasa kat luar.....tapi jgn jeles... i am reducing weight lagiiii.. hei hei hei

Unknown said...

Hai Catz,

Berkenaan nak reduce weight nih. Sebenernye kalau kita dah consistent bersenam macam Catz buatr sekarang nih, Insyaallah lambat laun boleh pakai kebaya nyonya Ah Poh tu.

P/s: kalau 6 kali gagal, cuba lagi kali ketujuh.

attyfir said...

salam catz's..amik award ye kat blog

adie-ishmael said...

kepak ayam tu nampak cantik....la,harga dia dah naik rm1.50.Aku memang suka sanagat kepak ayam ni...

Anonymous said...

salam ziarah dari bumi Dublin.. jemput2lah ke blog hamba.. :)

CATZ said...

hi doc syuk..
camana u boleh reduce ek?? tgk u asyik mkn sedap2 je..moskel nih...moskel...u tak sahur ke?

CATZ said...

mohd amin,

saya dah takde feel dah nak pakai kebaya itu..

CATZ said...

hi atty..

thanks yaaa..

CATZ said...

hi adie..
ko suka kepak ayam ek...buat sendiri pun sedappp..aku poser2 nih tgk kepak ayam nih takde perasaan ..hiks.

CATZ said...

hi jhazkitaro..
thanks for visiting my blog..
i will link u to my blog...