Friday, September 19, 2008

oh..11 days to go...

pemandangan di dalam Alamanda , Putrajaya

today is saturday...20 Ramadhan.
hem..another 11 days to go....hari raya.
ehmm...
but i have no feeling to make any kuih raya...raya cookies lah. ..
bila pegi blog org tayang-tayang kuih raya yg dia dah buat..i feel ..ohhhhh.. i should make cookies...wah..gorjesnya kuih raya dia...colourfull..look so yummy....cantek..gelemer.
and after that..i feel nothing...and while almost all my YM frens list put status "baking cookies", or "cooking buka puasa", i am busy baring2..euwww..empuknya bantal aku nih...bestnya selimut aku...hahahhaa..and so i also pretend busy baking cookies by putting status " in the kitchen..baking cookies" ...hiks..hiks....actually tgh atas katil duk peluk bantal and watching drama TV..
oh..i also YMed and teached saira to cook sambal udang (mengajar org masak sambal yg takde blender or lesung)..so aku reka-reka lah resepi ...entah apalah rupa sambal tuh nantikk...hikhikhik. Selamat hari raya..marilah dtg membeli belah ...

And yesterday..i went to Alamanda..shopping...AGAIN.. but wut did i get?
2 bajus..BUT not baju raya...lately ni almost hari2 pi soping...apa ke hal aku ni..agaknya sindrom stress yg lecturer aku ckp hari tuh..ni mcm simptom ke apa tah la..tapi oke lah...takdelah aku mengalami perasaan nak commit suciede ke apa kan...sebab??..actually on thursday, my supervisor organised a meeting tfor all students under her supervision..we discussed on project..papers writing and next conference in Beijing which everyone will participate..ho...mak tgh pikir nak shopping kat beijing kehkehkeh..(sepatutnya..pikir nak tulis paper apa...ye..ye...aku tgh buat abstract lah niii....euww..bestnya..last time aku pi beijing tak berapa shopping oke...masa tuh inesen..huhuhuhu)
and one thing that we discussed was 'tekanan pelajar post grad'..and she said..last time, a phD student bunuh diri sebab tertekan..oh...takut aku...iskkk...so i guess i should more often do a retail therapy..hiks...kalau ada duit la...

oh..my bajus raya still at kedai nyonya Ah Poh..entah dah siap ke belum..
aku takdelah percaya sgt dgn nonya ni coz she always says.." siap..20 hb siap..."..tapi bila aku dtg..takdenya...kdg belum gunting pun..dah lah kedai dia ni mahal..baju kurung biasa pun upahnya RM50.00...kalau kat KL takpelah..ni kat pekan kecil di Kuala Langat oke.
eh..hari ni 20 haribulan laaaaaa....haaa...kejap lagi before proceed to bazar ramadhan (ye...aku tak masak today..), i should pay a visit to kedai nyona itu...amik baju or spot check la... kalau belum siap..takpelah nonya...baju2 aku yg dulu tak berapa nak muat now dah boleh pakai..
i dont mind to wear old bajus...aku bukan artis pun yg wartawan nak tempek gambo aku kat majalah...

oh.semalam aku dah beli 2 balang kuih tart nenas gulung...mahal lah kuih sekarang. Dan dah beli beberapa bungkus kerepek utk bawak balik kg malam ni...hiks...(oh...saya sedang membantu ekonomi negara la ni...)...

hem..okelah...nak kuar..nak pi spot check nyonya tuh ....
tata

update..
seperti yg dijangka...nyonya ah poh belum siapakan baju aku...takpelah nyonya..karang kalau siap..ko ajelah yg pakai baju tuh (ayat geram...)..ayat dia tadik.." raya lama lagiii...mlm raya u dtg amik.."...eleh..janji manismu sajalah...huhuhu..

2 comments:

Unknown said...

sindrom shopping holiclah tu... ramai dah kena termasuk aku.
mnuah hahaha

CATZ said...

hem..shopping..shopping...jgn tak shopping..nanti tensi..