Tuesday, September 16, 2008

Lihatlah donia....aku kaya...!!

oh...today..
another shopping activities...with Purp. This will be my last outing with purp..
yea..Purp will fly to UK this coming saturday..oh... everybody is leaving... oh..sapalah lagi kawan-kawan yg aku nak ajak kuar. It's not that i have no fren, but to find a fren who has same wavelength is not easy..oh my....i wish purp allow me to sit in her bag and fly together to UK (ye la...dah Saira pun tak nak bawak aku...now aku harap Purp nak bawak aku laaaa...).

Purp and i went to Jusco Equine.. we want to shop bajus... definately not baju raya...coz we will not celebrate hari raya in Malaysia. we shopped baju 'kecik-kecik'...hhahaha..keji lah..org sibuk beli baju nak beraya kitarang sibuk beli baju nak bergaya..haahhaaha. Oh....lama gila aku tak pi Jusco...oh....lain kali aku nak pegi lagi coz they have all the fancies bajus and the most important is MURAH...SALE 20-70%!!! huhuhu. Aku dan purp a bit 'lupa diri lah'...hahha....

Kuar dari Jusco.pi kedai lain pula..when suddenly..

kring-kring-kring-ring!!
eh..ada call tapi takde no appear kat display..

me: hello!
di sana: hello..maaf mengganggu, saya ambil masa anda sekejap ye
me: ye
di sana : saya telefon dari CELCOM CENTER, no u ni 013-23XXXXX
me: ye
di sana: kami ucapkan tahniah, no anda telah berjaya terpilih utk menang hadiah,
wang tunai RM6000.00

me: haaa??..apa??
di sana: kamu menang hadia tunai RM6000.00
me: haaa??? menang duit???.... (aaaaa....aku menang duhettt!! lihatlah doniaaaa! mak kaya...mak kayaaaa!!!)
(aku dah bersorak-sorak dlm hati...dah le poket akumg dah berlubang lately..tetiba aku dikatakan menang duitt!!!,u olssss mak kaya ok...mak feeling2 kaya !)
di sana: jadi, bagaimana anda nak ambil hadiahnya?..tidak dikenakan apa-apa bayaran.
me: macamana??
di sana: ok..terlebih dulu..saya nak tau nama awak utk urusan pemberian hadiah.
me: eh..??u kata u call dari celcom center, takkan u tak tau nama saya pulak, takkan celcom tak tau no ni sapa punya?..betul ke u ni dari celcom center??
tutt..tutt..tuttt..tutt!
PUTUS.

Hahahha. u ols....masa dia ckp dia dari celcom dan aku menang hadiah...aku dah suspect something wrong...sejak bila pulak lah celcom hire org indon jadi customer service or korporat affairs wutsoever. suara a bit indon and chinese. cara percakapan tak mcm org dari celcom center. ayat tuh kdg terputus dan bahasa a bit cam bahasa pasar..tak langsung menggambarkan dia org celcom..so??? takde langsung dia nih org yg dilatih utk berckp dgn pelanggan....dari mula aku dah suspect dahh!! PENIPU...keji sungguh.
ni sure nak mintak no akaun bank aku and i wonder how this people can sedut duit from our akaun..tahlah..
dah tentu mereka ini penipu..nak memperdaya... tetiba rasa seram. Kan now org ckp ada org bleh pukau org tru telefon bagai....eh..mak takut oke. Aku terus cerita kat Purp and she also tot that this is penipuan.
so bayangan kaya sekejap tadi terus lenyap..
so u ols kalau ada org dr celcom kata menang duit ribu2...abaikan..jgn bagi apa2 informasi ttg akaun bank etc.
i will call celcom esok to ask about this and make sure they aware about penipuan ini.
kalau betul aku dpt 6k tuh...wah...aku nak soping lagik esok..ceh..mcm le menang 6 juta.
huh!

6 comments:

Anonymous said...

Catz,
Jangan percaya semuanya ni..sekarang memang banyak teknik mcm gini..bukan ajer dari celcom, maxis,digi pun ada.Modus operandi kata menang duit pastu suruh kita bank in duit dlm akaun dorang sebagai cagaran.My uncle penah dapat call mcm ni & memang orang seberang yang menepon dia.
awak..kita link blog awak yea... :)

attyfir said...

kekdg kol dr petronas le..shell ler.
kata menang duit..
kty pnh dr petronas kata menang rm20k..amik ko giler ke hapa..

kty kol no tu balik.yg jwb mmg cam indon..lps tu dia suh kasi no acct,.kty kasi acct dah takde duit..lepas tu dia kol balik tanya ..brp baki dlm acct..tu..kty ckp "o" le..kata nak kasi duit ..harus kosong le..padan muka..nak tipu haku..

Unknown said...

Gila lah zaman sekarang macam2 penipu kat dunia nik

CATZ said...

hi zuridah,
thanks for the info.mcm2 cara org nak menipu now nih and i wondering why org seberang yg terlibat..moskel lah..dulu pun pernah gak dpt SMS yg kata aku menang 10k dan itupun dr indon gak..
kita dah link awak..
thanks sebab link saya juga.

CATZ said...

hi atty,
wah secara terang=terangan tuh n siap tanya berapa duit ada dlm akaun.hiks..nampak sgt..yg heran ni depa berani guna nama2 besar, telco kompeny dan kompeny oil n gas..wahh...berani sungguh kan..

CATZ said...

mhdamin,
mcm2 dah now nih..kena hati-hati je..