Tuesday, September 9, 2008

Hari ke 7 Ramadhan

Penat gak balik dari Matta Fair kat PWTC..sampai Bangi semula dah dekat pukul 4 ptg..huhuhu..
Nak singgah bazar Ramadan pun tak sempat..konon tak nak masak..tapi...brg dlm fridge byk lagi..and kejar waktu solat bagai...and bila dah sampai rumah tak koser nak kuar balik..

So masak le utk juadah berbuka..

Masak sotong paprik...ni utk berbuka dan sahur. Masak nasi dan sayur sikit.Goreng ikan.

sotong paprik

Then aku buat baked potato..sebenarnya nak buat makaroni bakar, tapi takde stok makaroni rupanya..apa ajelah yg sendat dlm kitchen cabinet aku tu...
so aku ubah suai..guna potato...buh sayur, tomato, carot, lada benggala...
so jadiklah baked potato ni..walau tah hapa2...boleh la dimakan...siap buh mozarela lagik..so mmg 'sihat' la ...hehehhe

Selain tuh..catz buat manisan juga..agar-agar gula merah..sebab gula merah banyak dlm peti ais..plus nak habiskan santan semalam...yg ni aku makan masa tgk TV..hiks..


sekian.

10 comments:

adie-ishmael said...

Ya Allah,sotong pardprik...aku suka giler! Pard=goreng prik=pedas!

AB said...

catz,

resepi baked potato tu mcmane eh?

btw, paprik tu nampak sedaps sngt :)

Penang - Used Item said...

eh Catz,,aku nak try recipe kau cake kukus tu..tapi 1 cawan tu banyak mana? Kau punya cawan tu besar mana? Boleh kau blog gambar cawan tu?

CATZ said...

adie..
sebut benda tuh pardprik ek??..bukan paprik??
salah istilah ke ni..tapi kat kedai makan derang sebut paprik kan..
ladprik tuh apa pulak ek??

CATZ said...

ayu..
nanti saya letak resepi..tapi ni masak main2 tau..resepi reka2 sendiri je..

CATZ said...

hi azibam..

cawan tuh catz guna cawan standard..
biasanya..kalau kita buat kek.kuih ke..biskut ke...org akan letak ukuran, cup, 1 tsb etc..tuh semua sebenarnya ukuran standard. Di kedai bakery/supermarket ada jual benda2 cup ni...ada satu set yg siap2 ada 1 cup, 1/2 cup/, 1/2tsp etc...dia mmg satu set..so nak guna..ikut je ukuran yg sedia ada..dia cute2 je..kecik2..
tak mahal..tak smapai RM10 pun sau set..kat TESCO ada..
aku ada jugak guna yg tak satu set..guna yg ada indicator kat luar..dia dah tanda siap2 kat luar cup tuh..1 cup, 3/4 cup, 1/2 cup etc..so nak guna..masuk je bahan clm cup dan tgk le ukuran...kalau lebih kuarkan lah tepung tuh..

Bangla Tambak Johor said...

catzs,
cepattt ah mail me teh resepi cake tuh!!!..minggu dopan aku ada project besarrr ni..patttt aaa!!

CATZ said...

noreh,
resepi kek tuh kan...ko tgk kat side bar kanan..ada label kan..lauk pauk, kuih, kek etc. kan..ko klikkat kuih..nanti kuar segala entry pasal kek yg ku dah buat..kat situ ada resepinya.

CATZ said...

ops..klik kat 'kek'....silap pulak..hiiks..

Bangla Tambak Johor said...

ok..mak dah jumpaa