Friday, September 12, 2008

teeeeettttttt..tiiitttttttt....mangkuk???????

huh....
wut a tajuk laaa...ok..takde kena mengena dgn mangkuk tingkat..or segala mangkuk...tapi ada kait mengait (bukan mengait kelapa oke)...dgn mangkuk hayunnn..

hari nih.....
aku pi soping (cehh.bunyiknyaaaa...)
tempatnya??... alamanda,putrajaya. pusat pemerintahan negara tercinta.
aku bukan soping raya tau...TIDAK sama sekali, walau kedengaran di sana sini kedengaran lagu raya. Apa motif tahhh..raya lama lagik tapi supermarket soping kompleks segala ni dah start pasang lagu raya dari hari ke-3 puasa. Agaknya kan..utk naikkan mood pembeli dan pengunjung supaya pikir raya lagik 3-4 hari dan cam nak rak soping tak sedor diri..huhuuhu.

Tadikan...aku soping dlm keadaan sunguh stress...boleh gitu kan??? yup..aku stress oke.
mula-mula sampai mak happy je...maklumlah...aku nih pompuan normal..kalau nampak perkataan 'SALE' mcm kena karen..terlompat-lompat. so, aku jln sana sini dan tetiba terasa nak masuk Parkson.

aku pun melangkah masuk....tiba-tiba...

'' teeettt..teeettttttt!!!! tiiittttt!tiiitttttttttttt!"
opsss..... sensor kat pintu masuk tuh bunyikkk... aikkk??? aku baru je melangkah masuk.. security yg duk berhampiran pintu dan tgk mak dgn mata tajam...dan org2 yg berkunjung pun semua pandang kat aku....aaaaaa...maluuu.... takkan org ingat aku amik barang kot??? iskk...
tapi sebab security nampak aku masuk..dia cuma pandang2..dan aku wat donno catwalk masuk walauuuuupunnn...berpuluh pasang mata duk tgk aku semacam...huh!

so aku jalan-jln dlm tuh ...
ada peristiwa kelakar....yg buat aku sampai time menaip ni ketawa sorang2 cam kena geletek..
nantilah aku citer...
so akirnya tak beli apa pun...aku kuar.. anddddd...

teeettttttt!!! teeetttttt!! tiiiitttt!!!!!tiiiiiitttt!
sensor tuh bunyik lagikkkk...uwaaa...so sekali lagik semua org duk pandang2 aku..tensii oke.
tensi...so aku terpaksa lah otleh2 kat sensor tuh....konon2 buat muka heran2...abih..takkan aku nak jln laju2 teruskan..karang security ingat aku amik barang pulakk...iskk..iskk...malu aku..

so aku jln lagik ke kedai lain. teeettttt! teettt!..aaaa.....lagiiii...uhukkk....so sekali lagik sumer org duk pandang2 aku..iskkk..org lain masuk kuar kedai tak bunyik pun..? apa laaaa dlm beg aku nih..so bila keluar pun vunyik2 lagik...so tokey kedai pun mulalah pandang aku semacam while aku kena buat muka kontrol ayu lah....
and ada jugak kedai yg aku masuk...time masuk tak bunyik..tapi bila keluar bunyik..lagiklah suspen kan...
sehinggalah...bila seorg SA kat dlm satu kedai tegur aku..masa tuh tgn aku dah byk beg shopping..so bila sensor bunyik masa aku masuk kedai dia, dia ckp.." mis..saya rasa brg u ni sensor dia derang tak buka masa u beli tadi ."..dan tgn dia cam nak capai beg aku. aku ckp .." nop..no sensor..dah buka dah.."..kan aku dah bayar so dah tentulah aku nampak SA kedai tadi dah buka sensor tag tuh..takdenya aku nak bagi dia bukak beg soping aku...iskk...koserrr. brg ni aku beli kat kedai lain..so ko takde hak nak selongkar beg aku ye...jgn nak kata aku menchurik..oke...mak sekeh ko karang..
so mak pun dah takdek mood nak soping kedai dia...aku kuar..dan bunyik .."tettttttt!!!!!!!!!!!!!!!"..hahhaha...kuat oke....aku buat t derk nonong kuar..SA tadik tuh duk tertinjau2 aku..hehe...
and gitulah keadaan aku hinggalah ke beberapa kedai lain. ...sampai aku phobia oke..bila aku masuk kedai.tak bunyik..dan aku cam fobia pulak nak kuar kedai coz...aku takut sensor tuh bunyik bila aku kuar dan semua org duk pandang aku semacam..cam le aku dah rampok kedai tuh....fobiaaaa!!! tensiiii!!!
euwwww......bencik..bencik....nyampah tulll...! mangkuk! meroyan mak...my blood go upstairs lahhh....harharhar

2 comments:

bozzobattousai said...

sensor2 kedai ka situ saje nak kenakan ko tuh... he he he...

Unknown said...

kalau kena kat aku pun aku phobia. hahaha