Wednesday, September 10, 2008

Hari ke 9 Ramadhan

Hari ke 9..
selasa..
Oleh kerana aku dah start ke bazar Ramadhan..so penyakit malasilitis cookingolitisivirus pun datang lah...
Semalam aku pi bazar Ramadan lain..
yg ni agak meriah lah..banyak pilihan..aku pegi dalam 5.35 ptg..so org belum lah ramai..peniaga lagi ramai dari pengunjung...
so aku kan dah berazam TAK NAK beli air...so segala pujukan, rayuan dari abang2 dan kakak2 penjual air tidak kuhiraukan lah..walaupun air segala kaler hijau,merah, oren, tuh cam melambai-lambai
so aku nak beli kuih pebret..karipap..then..jln sampai hujung (wow....sungguh menggunakan energy dan kudrat..ala-ala catwalk gituu...)..chewahhh..

gitu..
eh...eh...ada nasi kerabu..warna nasik tu kan..uiii...sungguh lah....cute..biru turqoise..lawa....so justifikasi aku beli sebab kaler nasik dia lawaaa...hikhik...tapi mmg nasi kerabu ni favorite aku le..
so amik lauk telur masin plus solok lada...

then proceed ke gerai kuih...wow..akak jual kuih ni..dgn handsfree duk bercalling-calling org tempah kuih..."ye..ye...50 bijik..mana??...mana?..olak lempit..?? oke..pukul 6.30 kuih sampai".. dan aku tunjuk je kuih yg aku nak..aku beli karipap dgn Vade...dia still jual RM1=3 biji kuih.


So lepas beli karipap aku jalan nak patah balik ke kereta..Ti-ba ----- Ti-ba....jeng-jeng-jeng uihh..
suspennya...

aku toleh kanan..nampak org jual nasi ambeng..dan otomatik kan..kaki aku menuju ke gerai tuh.. dannnn.."kak... nasi ambang satu!"..hikhikhik...RM4.50 ..ehmm....kenapa ek..kan dah beli nasi kerabu tadik??
hikhik....
tak kira..aku nak rasa ambeng akak nih ..nampak mcm sedap (eh..dia dah bungkus siap2 camana aku tau sedap ek??)..mungkin dgn melihat rupa paras bungkusan tuh kot...hiks... dgn bungkus daun lagi....
so lepas beli nasi ambeng aku jln laju2 pi kat kereta..takut aku beli lagi..dan lagi..dan lagiii...
semua nampak sedappp...aku dah mengalami kerambangan mata... sebelum jari aku ni tunjuk makanan lagi..baik aku blah cecepat..


ni dia nasi ambang tuu..siap ada no tepon kat pembungkus tu..so sapa nak boleh tempah dgn akak ni..boleh pakai pos laju kot terutamanya utk org yg teringin dan mengidam nasi ambeng yg berada di Penang dan Kedah, Sg Petani nunnn..hehehhehe... cepat amik no tepon akak tuh..

Ni le dia isinya, ayam masak kicap, mihun, serunding kelapa, sambal goreng, ikan masin. Yg ni memang sedap meletop..silap2 ptg ni akng aku pi beli lagi..hiks...sedap sgt..tapi aku larat mkn separuh je... lepas solat aku mkn nasi kerabu pulak...hikhik..pun separuh jugak aku mkn...tapi siyes, nasi kerabu tuh pun sedap..
so aku dah jumpa bazar Ramadan yg best lah... kuih karipap dan vade tuh pun sedap sesangatt..
aku plan ptg ni nak beli lagiii...

so entry yg sebelum ni..mmg tak seswai diapply kan utk aku..hiks..

8 comments:

attyfir said...

nasi kerabu lak...
thn nie try gi param..ari sabtu.baru jejak je..takleh nak bolos..org ramai,

jadi kalo nak kueh..beli kt tepi2 jln kt kg sg ramal je otw balik keje.rm1 = 3pcs gak..

CATZ said...

kalau setakat nak beli kuih kan atty..mmg takyah lah pegi..nak parking dha lah susah...membazir tenaga je..

Wahidah said...

amboi ade penyakit br eik.. malasilitis cookingolitisivirus ....huhuhu...patam mn yg catz pergi best2 makanan die iek...

Penang - Used Item said...

Catzzzzzzzz......... ko buat anak aku terkinja2 dalam tummy ni... nasi ambang ni...aku punya Favourite..penang tak ada... so..kena masak sendiri..aku nak buat untuk raya..one of the open house!!!!!

CATZ said...

hi wahidah...
catz pegi bazar ramadan kat daerah kuala langat niii...
yup..kalau penyakit tuh dah maiii..kuali periuk sumer gantungggg.
hikhik

CATZ said...

azibammmmm,
hehhehehehe...
ko rajin ek wat nasi ambang...?
actually senang je kan..3 lauk pun dah ok..ayam msk kicap, sambal goreng and satu lagi apa2 je..goreng ikan masin, goreng tempe...buh atas nasik..bungkus daun pisang...
best kannn...
wah...ko larat lagik nak msk utk open house raya ek??

adie-ishmael said...

terima kasih catz...semalam buka puasa makan nasi ambeng yg diposlajukan oleh penjual dia tu setelah saya pesan melalui no telepon yg tercatat kat kertas pembungkusnya.hehehe...

CATZ said...

hi adie..
hehehe..amacam..abeh dah kempunan ko nak makan nasik ambeng ni??
hahahha..sedap keww???
weh..kalau nak buat.meh aku bagi resepi...ko rajin dok??