Sunday, September 14, 2008

Jiran....dan misteri..

Hari ni baru aku kenal jiran aku kat apartment ni...
kisahnya tadik ada mesyuarat penduduk di blok ini...as semlm i was away from bangi, pepagi buta aku drive ke Bangi..lepak kat unit aku kejap sebelum pi meeting tuh.
hem...sebelum ni pun ada jugak tapi aku tak pernah pun join sebab tak berpeluang ke sebab sebelum ni aku terlalu busy dan tak amik pot ke hapa..
tapi sebab hari ni nak discuss BIG MATTER, aku as owner kenalah dtg. Ada taklimat dari developer. so bila pi meeting ni, barulah aku nampak muka jiran-jiran iaitu owner unit2 sini samada yg duduk sini or yg menyewakan unit mereka.
So di akhir meeting aku dpt kenal beberapa org...kaedahnya tegur menegur, salam, tanya nama. Dan yg paling aku kenal...sorang nama Nina, sorang nama Nani ...hiks...pening pulak aku. Yg nama Nani ni duk same floor dgn dia..kami borak2 kejap..daaannnnnnnn....jeng-jeng-jeng..
DIA JUGA MENGALAMI PERISTIWA HERET-HERET KERUSI DAN MANIK-MANIK GULI MELANTUN KAT UNIT ATAS DIA. hahahahaha...oo..bukan lah aku seorg yg mengalaminya..misteri tuhhhh..misteriii..
tapi unit dia jauh sikit dr rumah aku..sooo....harhahrhar.agak misteri jugaklah... dia kata ia berlaku selepas waktu tengah malam..sama seperti ku...motiffff???
so kami borak2....last2 aku invite dia ke rumah aku..kami sembang-sembang kejap..dia nih anak 3 org..hubby keje MAS..taktaw lah engineer ke..steward ke..tapi selalu travel...dan dia tak kerja..
kejenya amik hantar, amik anak sekolah..isk..iskkk....besttnyaaaaa...
Dan kenal jugak sorg lagi jiran ,bernama Wan, keje MAS jugak..steward.. dia niklah yg mengamuk kat jiran sebelah unit aku beberapa bulan lalu...sebab bising..biasalah.budak2 lelaki bujang, suka budak music kuat2 seolah2 dia sorg je yg ada hifi system kat atas donia nih.. bagus jugak si Wan ni mengamuk sebab aku mmg tak pernah berani nak tegur budak-budak bujang sebelah ni..terserempak pun tak pernah tegur or wut so ever...eh..aku dah duk sini berapa bulan..baru terserempak sekali...tak tegur pon... tapi aku mmg angin dgn depa ni coz suka bukak music kuat2 smapai bergegar2 lantai rumah aku malam-malam. Rasa nak sekeh pun ada jugak (tapi ckp dlm hati je)...

7 comments:

Wahidah said...

isk..misteri sungguh rumah catz ni kan.....tp mmg iritating la kalo dpt jiran yg tk de budi pekerti ni...:P

Anonymous said...

Seram betul pengalaman catz ni, kalau saya dah lama pindah rumah lain.Benda2 mcm ni jgn dilayan, insyallah suatu hari pasti boring dia nak mengacau hidup kita.

Unknown said...

mungkin anak jiran kat atas tesen tegah malam so dia orang main guli sambil sorong kerusi.

Pasal budak2 bujang tu, kau bagi je pelempang tahap gaban kat dia orang.

CATZ said...

hi wahidah...
catz dah lama geram dgn budak2 sebelah ni...
tapi yg bunyik2 heret2 guli bagaim tuh...aku dah malas dah nak seram ke hapa..koserr..

CATZ said...

hi elly..
camana nak pindah...udah beli..kalau sewa harus lah pindah..

CATZ said...

hi mohd amin..
iskk..tak beranilah saya nak lempang mereka..kang saya jadi lempeng pula.

bozzobattousai said...

kat tempat aku nih pun sama... klu dah pasang radio macam nak bagi satu taman dengar.... hancit....