Tuesday, September 16, 2008

Saya telah ditangkap...(teeeetttttt!!!! tiiiitttttt part 2)

tajuk ni aku pinjam dari blog Saira..
yer..saya telah ditangkap...balik dari equine, aku balik ke rumah ku yg terletak di bandar kecil itu.
Tapi entah kenapa nak singgah supermarket The S***E . oh...ya ampunnnnnnn!! SALE oke..SALE.
so aku pi ke ladies department...beli something..bayar dan turun semula ke tingkat bawah, nak balik dan pegi ke bazar ramadhan.
sesampai ku di tingkat bawah, turunje dari eskalator..
teettttttttt!! tiiitttt! ops....ops.....hah?..hah??
sensor dekat situ bunyik...
so...apa lagik..semua org pandang kat aku dannnnnn..seorang lelaki menerpa kepada aku... oh dia tidak berpakaian seperti security yg lain..dia pakai baju biasa, dgn spec separa hitam..muka cam samseng..apa ke nama jawatan dia..detektif supermarket ke apa tah..
dia excited ke arah aku seolah-olah " ohhh lihatlah semua..pencurik..pencurikk..jenayah sedang berlaku..saya mesti bertindak..oh..kecurian sedang berlaku...ye saya telah berjaya menangkap penchurik...sayalah security paling glemer di supermarket ini....saya sgt berkuasa....saya mesti ambil tindakan.."
gitulah lebih kurang reaksi nya..
ok..berbalik kes aku...

dia telah menerpa ke arah ku...dan minta beg shoping aku...aku ckp aku dah bayar di tingkat atas. Dia ambil beg shopping tuh dan lalukan kat sensor..tak bunyik!! ala...kan ke SA kat atas tadik dah buka magnetik sensor tuh masa aku bayar.
Dia tak puas hati.

Dia ckp .." saya rasa dlm handbag awak ada barcode serial no mcm ni..." dia tunjuk kat aku barcode yg biasanya ada kat brg kosmetic mcm bedak etc. AKu ckp " dalam beg saya tak ada apa-apa barcode atau apa2 aja...saya tak ambil apa2...saya dah bayar barang saya"
dia tak puas hati dan ckp.." saya nak tau apa benda dlm bag awak yg menyebabkan sensor tu bunyik".
aku ckp.." saya tak ambil apa2 barang disini"
dia ckp.." saya tau.tapi saya nak tau apa dlm beg awak yg menyebabkan sensor tuh bunyik.
aku ckp " kalau awak tau yg saya tak ambil apa2 barang, kenapa awak nak tau apa dlm beg saya yg menyebabkan sensor tuh bunyik.Kalau ada pun barcode, ia lekat di brg dlm beg saya..tu barang saya, awak takde hak nak ambik."
dia tetapp nak suh aku bukak dna tau apa dlm beg aku..
dia ckp" haaa...sekarang saya sangsi dgn awak"..meaning that dia sedaya upaya nak tau apa dlm beg aku sdgkan dia tau aku tak amik apa2 barang pun, so utk itu dia terang-terangan tuduh mak nih menchurik.
aku dah abit naik angin lah..aku ckp " ok...saya ke parkson, ke butik di shoppin kompleks lain, memang ada bunyik dan oleh sebab derang tau saya tak ambil apa2..derang tak tahan atau selongkar beg saya..coz they respect their customer. now u dah tau saya tak ambil apa2 kenapa u nak selongkar beg saya dgn tujuan nak tau apa dlm beg saya yg sebabkan sensor tuh bunyik. Dan kalaulah ada something pd beg saya yg buatkan sensor tuh bunyik u nak buat apa?????"
security tuh tetap tak puas hati..so utk tunjuk aku bagi kerjasama aku bagiklah botol minyak wangi aku...hah! teeetttt!!! bunyik oke...! sebab apa bunyik???.. sebab dia pegang barcode sample yg dia tunjuk kat aku tadi dgn minyak wangi tuh sekali.... huh...dan dgn bangga dia ckp..
"haaaa bunyik!" so mak dgn muka cam singa kejap hijau kejap colourfull ckp.masa ni my blood go upstairs dah.
" hello encik..dah u pegang barcode u tuh sekali mmg lah bunyik.." dia dgn malu2 letak barcode tuh semula...dan bawak semula botol inyak wangi tuh ke sensor tuh... hah! TAK BUNYIK!! ceh.
tapi dia tetap tak puas hati dan ckp " saya nak bawak awak ke customer service.. saya tak nak malukan awak kat sini"..aku cepat2 ckp kuat2..." kenapa pulak saya nak malu...saya tak rasa malu sekarang ni..saya rasa MARAH!" so aku terpaksa ikut dia pi customer service ...

sampai sana dia ckp " ni budak ni...menyebabkan sensor bunyik...pegi cek beg dia".. kat customer service tu ada seorg perempuan yg bertugas. Tgk muka aku..dia tak ckp apa pun..buat muka cool je. takde pun dia suruh bukak beg aku. Dia ckp " tak apa lah..tak payahlah bukak". Tapi security aka detektif supermarket tu tak puas hati..so aku keluarkan segala barang dlm beg aku...tu diaaa..pueh hati now?? tadi seolah2 nak serahkan org customer service utk handle aku..now bila customer service kata tak payah lah buka dia pulak sebok2..
org customer service takde pun belek2..buat muka cool and tak touch malah ckp.." takpe...takde apa2..tak payahlah, simpan balik..." now it's my time lah kan...
" now..kalau u rasa barang2 saya ni ada barcode...yg tadi u nak tgkj sgt tu..u nak buat apa??" now sore mak ni dah almost 10 skala ritcher. security tuh tgk muka aku yg dah a bit hijau nih..
dia ckp..." saya cuma nak cek... so aku ckp balik.. " so now u dah cek..u nak buat apa??"
hiks...tetiba sore mak dah 11 skala ritcher...
org customer service ckp.." errr..tak ada apa..dah..dah...simpan balik brg u.." dia ckp lembut je.
and muka security tu tersgtlah tak puas hati! customer service takde touch satu pun brg aku..malah tak acuh sgt pun..antara yg aku keluarkan ialah kamera2 aku tu.. bedak, lipstik, buku2 bank, beg duit..etc..lori alam flora ke katakan..
tiba-tiba... dia namapk bedak compact aku ada barcode kat belakangnya.. andddd..dia mcm nak nak ambik bedak tuh bwk pi sensor tuh...tapi aku ckp " itu bedak saya..saya beli..dan saya tak beli kat sini..kat sini takde jual pun bedak ni.." terus dia tak jadik amik...
customer service diam..tak taulah dia geli hati ke apa ke..takde perasaan ke... sebab muka dia cool je. and dia ckp " tak de apa2 lah... sorry"..and security tuh pegi dgn tak puas hati...
aku...hot jugak laaaa... so nak sejukkan hati..pi bazar ramadhan.masa ni my blood dah go downstairs dah sikit.
aku call purp immediately...which is akhirnya aku dgn dia ketawa terkikikikkik...laaa..dia pun sambung shopping kat Alamanda pulak..hihiik.



16 comments:

bozzobattousai said...

klu kena kat aku mau dah bertumbuk dah... memang belagak sungguh security tuh....

Rarai said...

i rase letih membace entry ni sbb...i bace ngn penuh emosi..siap mulut kumat kamit mengikut skala ritcher yg u tulis ;P ngn penuh rase tensi kat security 2 n dahi ala2 kerut sbb xpuas hati(ala2 mybeg yg nk kna selongkarkan...)yeah!puas hati..pdn muka ngn security 2..act sgt..pang skali baru tau!!catz..u go gurL!!~~

Saira said...

kat bedak mmg biasanya ada bar code tu esp kalau beli kat watson.. kena cabut sendiri sbb mmg akan ada bunyi kat kedai yg ada sensor.. i pun dah penah kena tp security tu baik.. dia terus tanya. ada bedak ke? dan tolong cabutkan lagi bg pihak aku.. hehehe..

attyfir said...

adoi catz..kalo kty pun hangin..
mau aku jumpa manager..kt situ..ugut nak bawa kes gi lawyer.
kalo nak settle luar..kena tanggung brg2 kosmetik tak pun baju2 aku..selama setahun..

len kali kalo jumpa lagi tu mamat..belasah je..

Unknown said...

hey pak guard, lain kali sekali dua check sudah lah. habis kan masa orang jek. Belasah jer kalau jumpa pak guard tu lagi.

CATZ said...

hi bozo...
aku malaslah nak kecoh2 sgt cz aku rasa dia cuma menjalanan tugas dia..tapi tah le..the way he act tuh geram aku..tak koser aku nak menumbuk dia..nnati glemer pulak aku duk kat balai.kang beraya dlm jail.hiks.

CATZ said...

aianna,
camtu sekalik ko baca..hiks..hiks..
fuh...yer org customer service tak apa2..guard tuh pulak yg lebih2..geram aku.

CATZ said...

hi saira,

hiks...ye mlm tadi ada operasi mencabut barcode bedak tuh...
kalau ada apa2 yg bunyik lagi tak taww la..

CATZ said...

wah atty,
dasat ko ek...fuhh..hiks..hiks...
aku malas je nak kecoh lebih2...tak koser den..tapi pueh hati aku...ahahahah...(ketawa jahttt)

CATZ said...

mohd amin,

hiks..aku ak berani nak belasah org..tapi mungkin akan terserempak dia coz kat town kecik ni..supermarket ni jelah yg happening utk beli baju...hiks..mlm ni pun maybe akan pegi sana...aku harap aku tak terserempak dgn dia la..

Bangla Tambak Johor said...

hoh.kejinyaaaaa.

HAHHAhahahhaa.

patut patut,ko bukak bedak tuh and tunjuk..haa!!!dah separuhbedak ni habis,you all jual bedak dah terpakai ker?...gituhhh.

Anonymous said...

catz kenapa tak complaint kat manager dia ke? or write in a paper or something?

Shah said...

Uihhh... Garang tul ko nih Catz... Patut la masa tu aku rasa bergegar2 bangunan tempat aku ni. Ada gegaran sampai 11 skala richter rupanya :-)

CATZ said...

nora,

aku rasa nak bagi pelempang sedas dua kat pak guard tuh...berlagak..nyampah gue..

CATZ said...

hi yan..
malas ku nak kecoh2 sgt..hiks..masa tuh dah ptg sgt..nak pi cari juadah berbuka...so ak terpikir pulak...hiks

CATZ said...

hi doc shah,

aku pun tak sangka..garang betul rupa aku masa tuh...hahaha...satu supermarket dgr sore mak nihhhh...hikshiks....aku agaklah..pak guard tuh pun takut tgk aku yg dah menyinga...ahahahhaha..
oh..ko pun rasa gegarannya ke....hukhukhuk....hahhahahha...garang aku nihh..hihihi