Wednesday, September 3, 2008

Hari ke-2 Ramadan

Hari kedua Ramadan...
2 september 2008.

Hem...
mood cuti lagi..
so masih lagi mood nak memasak...
setakat ni belum lagi ke bazar Ramadan, sebab masih berkesempatan memasak di rumah, so baik le masak..
Nak masak apa ek...???
hem..ikan pun dah takde dlm peti ais.
Nak masak simple pun takde dah..ada lah sayur je dgn ikan masin..huhuhu.
Kalau goreng ikan bilis dgn bawang dan letak kicap dan cili pun sedap kan..hahha..ni tekak org puasa..semua benda rasa cam best...tapi bahaya mkn mcm tu sebab nanti mau berpinggan-pinggan aku makan...

Pukul 2.30 ptg, catz kuar nak beli barang utk masak. Nak pi tesco tapi cancell coz jauh sikit. So ke Econsave. On the way ke Econsave kan..aku dlm hati ckp.." nak singgah McD lah..beli eskrem vanila sundae kon tu..."..so aku pun belok ke McD...hehehe..dah sampai kat McD napa lengang ek??..McD kat pekan kecik ni tempat lepak tersohor, biasanya meriahhh je, tapi moskel tauu..napa lengang...
Laaa....puasa lahhhh..kehkehkeh..camna lak aku bleh lupa...nasib baiklah aku belum masuk ke lorong drive tru tuh..kalau tak harus aku tutup moka or pakai spek itam tutup muka..hikss..hiks..kuikuikui.
So aku pusing balik terus ke Econsave....mak oiii..ramainya oranggg....fuhh..ni pukul 2.45 ptg, hari bekerja..meriahnya supermarket nii....mcm hari cuti...
Hem..untung betoi tokey2 supermarket ni kan..
Hari Ahad tu Catz ke Giant punnn manusia tersangat ramai...troli masing-masing penuhh..nak bayar pun lama gila beratur...seolah-olah semua tokey supermarket mengumumkan yg segala supermarket tutup sepanjang Ramadan...fuhhh...

Catz stock up beberapa barang kering dan basah yg takde. Beli mee kuning, tauge, tahu etc.
Hem...nak masak mee gorenglah.
So nilah juadah berbuka semalam...


mee goreng



puff daging..

Tak semenggah rupanya puff daging ni..a bit hangus..sebabnya..aku dah buh dalamm oven pastuh aku tinggal naik tingkat atas solat..aku set 20 minit...sebab tak tau nak agak...main bubuh je suhu. Bila aku bukak pintu je ..terbau lah ala-ala ada benda hangusss...uwaaa....pufff daging aku hangusss...nasiblah boleh diselamatkan lagikk..
Sebenarnya catz guna pastri siap/prata segera jenama 'KAWAN' (boleh didapati di hypermarket)....so just buat inti daging (tumis bawang, serbuk kari dan daging)..then hiris 2 pastri tuh, bubuh inti, lipat, kelar-kelar sikit dan sapu kuning telur andddd... into the oven..


Ice cream vanila with prune

Akhirnya dpt gak makan ice cream vanila..sudukan icecream dlm mangkuk, dan bubuh hirisan wet prune..nyammmm..!

8 comments:

Bangla Tambak Johor said...

aku ban lah blog ko sepanjang bulan ramadhan nih.hik.hik.hik.

CATZ said...

nak ban??huhuhu..ko jugak yg keep mai kat blog mak nihhh...
ko buh le gambor pulak kat blog ko..
moskel aku..kamera ko buat apa nyahhh??
gantung kat dinding ke apa??
ko masak apa semalam??

Wahidah said...

teringin la nak rasa masakan catz..bile la dpt rs masakan catz kan??

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

sokong cik nora sakura..nak ban lah. tapi tetap jugak nak datang membaca bebelan... tak tahan woo dia nyer gambar masakan.. bisa cair iman gue..

attyfir said...

salam catz..mai nak kidnap resepi asam pedas..
kalo masak apa2 pass skit ek..nanti kty tunggu kt tepi umah catz..

CATZ said...

hi wahidah..
mai lah dtg rumah..

CATZ said...

hi kamitaken...
jgn le ban2..aku bukan artis tawww...

CATZ said...

hi atty..
dah buat ke belum asam pedas itu??
bak le sikit..
eh...atty duk mana ek??
kita berjiran ke??