Friday, September 5, 2008

Hari ke-4 Ramadan..puff..puff

wow..dah 4 hari kan..masa aku publish entry ni dah hari ke - 5 .
Isk.. aku belum pun jejakkan kaki ke Bazar Ramadan. Hiks.

Semalam....utk pertama kali in Ramadan aku pi gym..coz semalam aku balik ke apartment..
so sekalilah pi gym...pukul 10.30 pg aku duk terkedik2 drive ke sana.
takdelah buat benda yg teruk-teruk...walking pun buat ala kadar 10 minit sebelum dan 10- minit selepas je..buat bicep, ticeps and chest, shoulder etc....
tapi oleh kerana bulan poser, azab lah jugak..sebab aku pon poser..
Gigihkan..
takde lah aku suka rela nak pegi...kena paksaaa!!!
Tak kisahlah..kalau tak kena paksa sure tak hengen aku nak pegi time poser2 nih...
Bila PT bagi rest beberapa minit in between tuh kan..aku cam laju lah pulak ala-ala nak berjalan ke water cooler..hahaha..
so.bila menyedari yg aku poser..aku nampak water cooler tuh cam air terjun pulak....ahahha..boleh..???

Balik dr gym aku pi sepermarket stock up utk barang2 masak utk apartment pulak coz i'll be stay till sunday. Fish, veges, etc...fruits dan brg2 kering.
End up bahu aku cam senget gaklah angkat barang2 tu semua naik atas...

Sampai umah..terlepek aku..
bila On laptop..hem..internet selow gilaaaa... apalah selekom nih...kat sini selow gila walau full bar..ke sebab aku duk floor 16..so isyarat tuh ala-ala selow takde energy nak memanjat ke floor 16?? Hem..pastu asyik, no network..(walau full bar)..so camana aku nak surf..apatah lagi updet blog...
and hujan lebat yang amattt..sejukkk...aku tertidur depan TV dgn hujan2 lebat..dgn aircond full blast..tergolek atas lantai...sejokkk....!

Petang aku mcm dah terpikir nak pi bazar Ramadan..tapi kan dah kubeli segala barang ..so
masak jugaklah..
andd..aku dha terbayang air cincau bandung....dgn ais terapung-apung..
laaa..aku lupa nak buat ice..saboooooo je laaaa...
so aku buh segala air bandung aku dlm botol dan buh dlm freezer..
satu jag besor aku buat...tamakkk...hiks..
and aku bakar chicken wings dan udang..masak sayur sikit...masak lauk sikit utk sahur.


satu jag besar sirap bandung wit cincau (plus ice cream soda)

tak ingat berapa gelas aku minum..sampai kembonggg!
(gambar tak berapa mengancam kerana air batu yg terapung-apung tidak kelihatan)
lagipun nanti kalau ada ice tuh, maybe blog aku kena ban.

chicken wings dgn udang..simple je..aku tumbuk halia dan garlic, lumur kat ayam, bubuh bbq sos dan kicap manis..marinate for 20 minit...andd..into the oven....daaaa..

Nilah makanan ku berbuka semalam...

harap-harap aku boleh survive hari ni sebab aku kena paksa pi gym pukul 4 ptg....poyo nyaaa..
Tapi aku suka lah semalam..aku telah di timbang dna berat aku turun lagi dekat 2 kilo..in 1 weeks. yabedabeduu...

11 comments:

AB said...

pergh... air bandung itu... T_T *goncang iman*

abis satu jug tu catz? tapi kalau kasik ayu pon abis kot. ahakss.. no kidding O.o

ayam dan udang itu pon nampak sedap T_T catz nyer blog ni btl2 la kene banned kot nnti. kekekekekek :P

Bangla Tambak Johor said...

nyah..
bagi resepi air bandung cincau tuh nyah..plsss...tuliskan resepinyaaa.

@xiM said...

wowww determine noooo nak kuruskan badan...nak determine jugak la cenggini..hehe

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

kak catz duk sensorang ker?

CATZ said...

hi ayu,,
hehehe,,takabih pun...ada jugak buang around 2 gelas...
ptg ni aku nak buat soya cau cincau pulak..
jgn le ban i..i bukan artiss...huks.

CATZ said...

noreh..
bahan2 bandung cau cin cau ni ialah..

cecair sirap merah
susu pekat/susu cair
(if guna susu cair kena tambah gula)
cau cin cau (beli kat supermarket)
air
ice cream soda

cara2:

bubuh air dlm jag
buh sirap
buh suusu
kacauuu..
buh ice cream soda.
buh cincau yg di cincang kecil
amik cawan..buh ice
tuang sirap bandung tadik
ngappppp..gluk..gluk..

CATZ said...

hi axim..
aku tgh duk semangat ni noooo...
ko nak determine apa..ko dah kuruihh dahh..

bozzobattousai said...

salam singgah,
terliur tengok air bandung tuh... nasib baik singgah mlm, klu siang maunye meraban sekejap....
aku pun tengah nak kuruskan badan gak nih

Wahidah said...

pergh..bgsla semangat tuh...everything looks delicious la catz...bile nk dpt rs masakan catz ni???

CATZ said...

hi bozo..
salam...
tgk air bandung tuh jgn lama2..karang fail pulak poser..hiks..
hoo..ko pun nak kuruskan badan..apa ko buat ek..meh story mory sket...bleh share tips2 ko tuh..mana tau kan...berkesan..now aku tgh terseksa berusaha ke arah ituuu..

CATZ said...

hi wahidah..
selamat berpuasa..and happy monday...
nampak je sedap taww..rasa belum tau..nanti le bebila dtg umah catz...hiks..