Sunday, September 21, 2008

kuih raya dan kerepek...

another 10 days to go...
so salah satu persiapan ialah membuat/membeli kuih dan kerepek..
so..semalam, wartawan tak bergaji ni telah pegi ke gerai2 yg dibuka utk jual kuih raya/kerepek..

teringat masa kecik2 dulu.tolong mak bakar biskut..macam best....
masa tuh kan..meja akan oenuh dgn byk kuih,..dekat 20 jenis kuih...
tapi kan...rasa kelakar bila kita beraya naik rumah org..or rumah aku sendiri lah....bila tetamu dtg..

"makan lah...takde kuih...ni je laaa.."..
hahahhaha...kuih sampai tak muat meja cakap takde kuih..kehekehehe..sabo je lah kan...
ala..biasalah..org melayu...suka merendah diri berbudi bahasa gitu..hiks..

mcm ayat.... " jemur kain ke??"..padahal dah nampak dah org tu mmg tgh jemur kain...hiks..


ni tempat jual kuih dan kerepek di sebuah tempat di Kuala Langat...catz singgah beli sikit je..utk bawa balik kg...beli kerepek2 je..


adik ni suka aku amik gambar..siap tolong angkatkan plastik2 kerepek aku ke kereta..ni mesti mak suruh jaga kedai ni....

oh sekejap lagi..nak shoping di Bandar Muar pula....agak2 aku beli lagi tak kerepek..
we'll see..huhuhu...

8 comments:

ijad said...

salam.. selamat aidilfitri 2008

adie-ishmael said...

catz,dah berapa jenis kuih raya yg catz buat? kuih yg paling digemari apa?

Beruang Madu said...

Cemana ni catz.. aku kuih raya tak beli lagik nih... nanti aku beli kat kajang lah nampaknya...

AziBam said...

kelakarlah ayat2 pasal org melayu ni... suka tanya benda yang org tu tgh buat... cuba kau try guna ayat2 ni kat org puteh..sure dia kata " are you blind?"

Catz said...

hi ijad..
salam aidilfitri juga kepada awak...

Catz said...

hi adie..
jumlah kuih yg aku buat 0...hahahhaha..
aku suka rempeyek kacang tanah mak aku je..

Catz said...

hi beruang...
relaks lah..byk lagui masa nak beli kuih2 tuh...
ko belilah kat kota tinggi ke...hiks..or kalau kat KL..kat masjid india kan yg meriah...tapi tak koser nak kesana lah..sesak..

Catz said...

hi azibam..
berapa jenis dah kuih ko buat??
hemm..mmg klakar..dah nampak org kat pasar tanya" i..pi pasar cik kiahhh??"
hahahhaa