Thursday, September 25, 2008

oh..aku terpegun...

ehm...
tgh duk mengular atas katil sambil buat kerja sekolah blogging aku tertengok TV jugak...tertengok iklan petronas..iklan raya la..
sapa dah tgk...
kisah emak dan anak..
anak balik kg...
pastuh umah takde coverege henpon(ni kat kg yg pedalaman kot..) dan takde jugak internet.
so dia gelisah laaaa...
mak dia dah masak..dia ckp..dia banyak keje..
anddd..ckp nak tidur kat hotel kat pekan...sebab nak buat keje, perlukan internet connection..
mak dia masak dah ikan apa tah..suh bawak..anak ni ckp..tak payah lah...takde masa..
pastuh..
dia pi lah kat pekan..
then...
ehmm..
malas lah nak taip...
tgklah sendiri...hikhikhik..
tapi aku terpegun dgn message yg disampaikan...

tapi kan...iklan tuh mcm aku terasa pulak...adalahhhh sikit...
aku kalau balik umah mak..sure sibuk2 nak setup2 internet..walau pakai prepaid dial up tm net tuh pun jadiklaaa...hikhikhik..akan kedengaran lah bunyi kreeeeeeeeeeeeeettttttt!!!!!!!!!!!..treeeetttttttttttttttttt!!!...tretttttttttttttttttttt!

and keje aku kdg out-station..kalau kat bandar besar okelah...byk pilihan hotel yg kompem ada internet, tapi kalau kena pi tempat yg agak jauh dr bandar besar..ehmm..aku duk pikir2 dlm kepala...hotel yg aku nak duduk tuh ada internet tak ek...dan biasanya aku siap2 bawak prepaid tm net...so kalau hotel takde wifi or takder internet connection..bleh lah guna line tepon dia ngn prepaid tm net tuh...bayar sikitlah kan...pasrahhhh...
now ni...memang la..takleh idup kalau takde internet...
cubalah..satu hari takde internet..sure meroyan....hikhikhik..
now internet ni dah satu keperluan....
camna ek..dulu kita idup takde internet...lupa lah..
ehm...oke je kan....urusan harian mcm biasa..takde rasa kurang apa2 (kecuali duitlaa..ni mmg sentiasa kurangggg jeee)..
aku kdg pikir2 balik...dulu takde henpon..takde internet..boleh hidup cam biasa..
kalau sekarang n??..sure cam duk dalam gua...kegelapan gituuu..kan..

3 comments:

Mimi said...

catz balik raya bila?
bussannye gua dok opisni, kalu hang ade leh laa ajak kuar window shop tgh hari jumaat nieh..

bosannnnnn

Mimi said...

eh lupa..

Selamat Hari Raya n Maaf Zahir Batin~

CATZ said...

hi mimi..
i balik raya esok...
u too mimi..selamat hari raya, maaf zahir dan batin.

catz miow