Tuesday, September 16, 2008

Shopping raya

adik ni suka aku amik gambar dia..siap posing dan tanya..nak masuk surat khabar ke?

Wahhhh..
lagu raya dah berkumandang di sana sini...
suasana makin terasa ye tak...
hari ahad tuh, petang dalam kul 2.30, pi Metro Kajang. Malas nak pi jauh-jauh.Minyak mahal.
wah...meriah..mak oiii...ramainya manusia...
kayalah tokey segala kedai dan supermarket nii...
dlm metro kajang ni ada parkson, giant dan byk outlet lain. Semua gantung word "SALE"..
20%, 30%, 40%, 50%,705!!! huhhuhuhu....
dan di hadapan Metro Kajang ni ada bazar hari raya...fuh..meriah...dari baju, kuih raya, songkok raya...dan segala benda la... meriah..
aku jln2 cuci mata ..ambik2 gambar...

"kak beli tudung..tudung Datuk K (datuk K pakai tudung keww?), tudung bawal, tenggiri, tudung berlian., segala tudung. tudung periuk je kami tak jual.."

kak..beli kuih...kuih kami sedap.....paling meletops dalam donia..

ni pemandangan dlm shopping mall metro kajang..meriah.. segala baju raya ada disini.

budak kecik: mak nak kasut...nak kasut....yg lip- lap- lip- lap
mak: ye lah nanti suh abah ko buh lampu kat kasut ko ye..


Suasana nak raya memang terasa... aku masuk Parkson..wow...ramai gila org..beli dan pilih baju mcm kat bazar ramadhan pilih kuih oke...meriah dn segala SALE..fuhh...
sedor tak sedor aku spend 2 jam kat situh..membeli dan belah..tapi utk aku takdo satu item pun utk raya...parkson so baik hati bagi cash voucher...
andd....teringat damia and dania..'cucu kembar'... so beli suwit pink baju nih utk mereka..

penat aku carik baju kurung raya utk budak umur 8 bulan..takde..memang takde jual ke?.ada tak jual kat mana?.meh kabor kat aku..kawan aku ckp, takde baju kurung tak meriah..dia ckp baju yg aku beli baju raya omputeh...hiks.

suwit pink..

8 comments:

Unknown said...

Memang best bulan pose nih. orang ramai pusu2 nak beli macam2.Kat Jalan TAR, pukul 2 pagi pun masih jalan jem dan orfang ramai. maklumlah nak bergaya masa raye nih.

Penang - Used Item said...

Hi Catz, dress tu memang cute.. actually baby girl ni banyak choice... kalau baby... shirt, trousers...itu jer lah...

Anonymous said...

eh sedap lah nama damia & dania tu... okeh lah tu... baju raya omputeh. masa kanak2 ni lah nak pakai mcm omputeh.

hehehee... org lain sibuk beli baju raya... kita sibuk lah carik tshirt kecik2 utk melaram... di 'hari raya' kan catz... ;-)

Bangla Tambak Johor said...

ya ampunnnnn...
ko dah ada cucu nyahhhh.hik.
aaa..ni kompem komen nih tak keluar nehhh.hik,

CATZ said...

hi mohdamin,
catz pernah dulu2 ke jln TAR masjid india sumer tuh..pukul 2 pagi...fuhh..org ramai gila sampai pagi...peniaga tutup kedai lepas subuh gamaknya..org shopping tak henti2 walaupun dah pukul 2-3 pagi..
now nih dah tak koser lah nak kesana bagai..

CATZ said...

hi azibam,
baby girl memang banyak sgt choice yg cute mute..tapi sebenarnya aku carik baju kurung utk baby..tapi takde..kat mana ek ada jual..

CATZ said...

hi purp..

memang kejilah kita..ahhahaha...org duk beli baju raya kita sibuk beli baju utk bergaya...hahahhaaha...
takpe..nantik kita ber-YM yeh....ko bwk ke kuih raya bagai??..aku bawak megi sajork...apo nak buek..takut tak lepasss..
oh..aku baru jek sesi terai menerai bajuk yg seploh helai tadik tuh...hehehe...mak terasa mcm patung pakai baju biru tuh...huhuhu..feeling-feeling perasan..harhahrhar

CATZ said...

oit noreh..
mak dah ado 3 cucu oke....sumer cute-mute...raya nih mak tak jumpa derang..so belikan baju raya sajolah,,